Sunday, April 18, 2010

GeLagat aNak perMata





Setelah 2 bulan beroperasinya Taska Permata Perpaduan Taman Bertam Indah, baru sekarang cik wiya dapat update cerita tentang anak-anak taska. Di awal pembukaan taska, ramai orang tidak tahu tentang kewujudan taska ini. Akan tetapi, setelah menyedari kewujudan dan fungsi taska ini, ramai ibu bapa datang ke Taska meminta borang untuk kemasukan anak mereka. Jumlah yang terhad tidak membenarkan pihak cik wiya menerima ramai kanak-kanak untuk Taska ini.

Taska ini terdiri daripada 4 orang tenaga pendidik dan seorang pembantu pendidik. Taska mempunyai kanak-kanak seramai 20 orang yang terdiri daripada umur 2, 3 dan 4 tahun.

Seminggu pertama pembukaan taska, pelbagai ragam kanak-kanak perlu ditangani dalam menangani emosi mereka. ada yang sudah biasa ditinggalkan oleh parent di rumah pengasuh sebelum ini dan ada yang belum..hehe~tiap2 hari menangis dan teruk jugak la cikgu2 time tu nk handle...tapi, bila diingatkan balik peristiwa itu boleh tergelak balik cikgu2...huhu~

Sekarang, masing2 da boleh bawa diri. Dari yang tidak pandai berdikari sudah pandai, dari tak tahu bercakap sudah ada peningkatan dalam pertuturan, dari yang membahasakan diri adik da bertukar kepada saya...dan lain2 lagi la...even penat dalam mendidik dan menjaga kanak-kanak, tapi happy apabila bersama dengan mereka.

ok...i think it is enough for today...will be continue....(^_^)

No comments: