Friday, April 15, 2011

jOm p p3RLis...

sekitar tasik melati

Best kan kalau kita dapat bercuti..berjalan dengan keluarga atau kawan-kawan. Negeri Perlis merupakan salah satu destinasi perlancOngan yang ada di Malaysia. Kedudukannya di utara semenanjung telah berjaya menarik ramai peLancong berkunjuNg ke sana... negeri Perlis merupakan sempadan antara ThaiLand dan Malaysia...hurmm...pengalaman berkunjung ke perLis bersama kawan2 merupakan satu peNgaLaman yang tidak dapat dilupaka oleh saya...hehe

apa ada di perLis...???jeng! jeng! jeng! oke...antara destinasi yang sempat dikunjungi oleh saya dan rakan2 ialah padang besar (wajib utk saya pergi..haha), gua Kelam, Kuala Perlis...(hurmm laksa dia depa kata sedap..tp time kawan sy bawak kedai tu full) kempunan saya nk makan laksa kat situ sampai sekarang...hehehe...lain kali mesti pergi try jugak!!! hehe... selain tu saya juga pergi ke tasik melati,,,untuk lepak dan santai petang2...hehehe...

Tapi..antara tempat2 lain yang tidak sempat saya kunjungi sepanjang di Negeri Perlis ialah Taman buaya, taman ular dan beberapa destinasi yang lain. Perasaan ketika berada di sana sangat best. saya suka akan pemandangan ladang pokok2 getah...ladang tebu di chuping...yang suasana pagi agak sejuk dan sedap mata memandang...keadaan jalan raya yang x "jammed" macam Kuala Lumpur telah menjadikan hari tersebut lebih sempurna dan berjalan lancar... hehe

kuala p3rLis

pad4ng b3sar

ke chuping


hurmm...lagi best apabila org yang bersama2 dengan saya merupakan anak jati perlis. beliau telah membawa kami ke kedai makan berhampiran pusat shopping kat padang besar.. waaaa... kedai makan tersebut tidak lah segah restoran...tapi..makanan di situ sangat sedap dan harga sangat berpatutan...thank;s tu miss tulip...hehe..masih teringat2 lagi masakan ikan goreng masak merah. tomyam campor, telur bungkus, sambal belacan dan ulam!!!! sedap sangat!!! hehe~ sO...xrugi if siapa2 nak berkunjung ke perlis...hehehehe

No comments: